Serwis
Global System – profesjonalny serwis bram i rolet przeciwpożarowych
Usługi serwisowe mają za zadanie zapewnić prawidłowe działanie bram i rolet przeciwpożarowych, a także kurtyn dymowych, zarówno w okresie gwarancyjnym, jak i pogwarancyjnym.
W celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania produktów przeciwpożarowych oferowanych przez Global System, konieczne jest przeprowadzanie okresowych przeglądów i konserwacji min. co 6 miesięcy.

Zakres oferowanych usług
Przeglądy okresowe
Regularne kontrole i konserwacja produktów przeciwpożarowych zgodnie z zaleceniami producenta i normami bezpieczeństwa.
Naprawy
Usuwanie usterek i awarii produktów przeciwpożarowych w celu przywrócenia ich pełnej funkcjonalności.
Wymiana części
Wymiana zużytych lub uszkodzonych części na oryginalne części zamienne.
Szkolenia
Instruktaż użytkowników w zakresie prawidłowego stosowania i obsługi produktów przeciwpożarowych.
Doradztwo
Pomoc w wyborze odpowiednich produktów przeciwpożarowych i rozwiązań technicznych dopasowanych do indywidualnych potrzeb Klienta.
Serwis pogwarancyjny
Świadczenie usług serwisowych po upływie okresu gwarancji producenta. Istnieje też możliwość podpisania indywidualnych umów serwisowych.
Korzyści dla Klienta
Gwarancja bezpieczeństwa
Pewność, że produkty przeciwpożarowe są sprawne i gotowe do użycia w razie potrzeby.
Zwiększenie żywotności produktów
Regularne przeglądy i konserwacja wydłużają żywotność produktów przeciwpożarowych.
Oszczędność czasu i pieniędzy
Kompleksowe usługi serwisowe eliminują konieczność samodzielnego szukania fachowców, a także minimalizują ewentualne awarie.
Dostęp do fachowej wiedzy
Możliwość skorzystania z wiedzy i doświadczenia wykwalifikowanych serwisantów.
Stosowanie się do przepisów
Spełnienie obowiązków prawnych i norm bezpieczeństwa przeciwpożarowego.
Stosowanie się do wymagań ubezpieczyciela
Spełnienie warunków ewentualnej wypłaty odszkodowania.
Przeglądu serwisowego może dokonać firma Global System lub inna firma posiadająca aktualny Certyfikat Autoryzacji Serwisu wydany przez Global System.
Podstawa prawna:
Ustawa o ochronie przeciwpożarowej z dn. 24 sierpnia 1991 r. nakłada obowiązek wykonywania przeglądów:
Art. 4. 1. Właściciel budynku, obiektu budowlanego lub terenu, zapewniając ich ochronę przeciwpożarową, jest obowiązany:
2) wyposażyć budynek, obiekt budowlany lub teren w wymagane urządzenia przeciwpożarowe i gaśnice;
3) zapewnić przeglądy techniczne, konserwacje oraz naprawy urządzeń przeciwpożarowych i gaśnic, w sposób gwarantujący ich sprawne i niezawodne funkcjonowanie.
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych oraz terenów: (Dz. U. 2010 nr 109 poz.719) rozdział 1 § 2 pkt. 9 brama przeciwpożarowa jest urządzeniem przeciwpożarowym. Zgodnie z zapisami cytowanej ustawy:
§ 3.2 stanowi, iż urządzenia przeciwpożarowe powinny być „poddawane przeglądom technicznym i czynnościom konserwacyjnym, zgodnie z zasadami i w sposób określony w Polskich Normach dotyczących urządzeń przeciwpożarowych i gaśnic, w dokumentacji techniczno- ruchowej oraz w instrukcjach obsługi, opracowanych przez producentów”.
§ 3.3 ustawa stwierdza, że: „przeglądy techniczne powinny być przeprowadzane w okresach ustalanych przez producenta, nie rzadziej niż raz w roku.”
Profesjonalny serwis produktów przeciwpożarowych to kluczowy element opieki posprzedażowej, który zapewnia bezpieczeństwo użytkowania, gwarantuje prawidłowe działanie urządzeń i wydłuża ich żywotność.