WARUNKI GWARANCJI GLOBAL SYSTEM
&1 Ogólne warunki gwarancji
- Global System Sp. z o.o. udziela 24 miesięcznej gwarancji na wszystkie urządzenia1,
- Gwarancja dotyczy produktów Global System Sp. z o.o. - zakupionych i zainstalowanych na terenie Polski,
- Gwarancja obejmuję dostawę, sprzedaż (w przypadku zakupu z usługą montażu) i montaż produktów i obowiązuje od momentu podpisania protokołu odbioru technicznego, lub dokumentu WZ potwierdzającego wydanie towaru do Klienta, jednak nie dłużej niż 26 miesięcy od daty wystawienia faktury.
- Gwarancja upoważnia do bezpłatnego usunięcia usterek, które wystąpią w okresie gwarancji, a które spowodowane są wadami konstrukcyjnymi, produkcyjnymi lub montażowymi. Termin wykonania działań serwisowych wynosi 21 dni roboczych licząc od dnia przyjęcia zgłoszenia.
- Zgłoszenie powinno zostać złożone niezwłocznie (nie później niż 3 dni) po stwierdzeniu wady, pod rygorem utraty uprawnień wynikających z gwarancji. Przy sprzedaży między przedsiębiorcami kupujący traci uprawnienia z tytułu gwarancji, jeżeli nie sprawdził rzeczy w chwili dostawy, przed zamontowaniem wyrobu i nie zgłosił wady niezwłocznie. Użytkowanie wadliwego produktu jest zabronione.
- Zgłoszenia przyjmowane są pod rygorem nieważności wyłącznie poprzez formularz zgłoszeniowy na stronie https://www.globalsystem.com.pl/zgloszenie rozpatrywane będą w dni robocze w godzinach 7:00 – 15.00.
- Możliwe jest wydłużenie gwarancji do 60 miesięcy pod warunkiem podpisania i wykonywania w pełni umowy serwisowej2.
- W czasie trwania napraw gwarancyjnych Kupujący/Użytkownik zobowiązany jest do:
a) udostępniania w razie konieczności energii elektrycznej niezbędnej do prowadzenia robót;
b) udostępnienia frontu robót, a także urządzeń tj. zwyżki/rusztowania/podnośnika umożliwiających bezpieczne i zgodne z przepisami prawa prowadzenie prac powyżej 3 m od posadzki - Gwarancja nie obejmuje części eksploatacyjnych i podlegających normalnemu zużyciu: m.in. akumulatory, uszczelki, linki, elementów jezdnych, łożyska.
- Global System Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do wstrzymania napraw gwarancyjnych w przypadku, gdy Klient/Użytkownik zalega z płatnościami z jakiegokolwiek tytułu powyżej 5 dni od daty terminu zapłaty faktury.
&2 Warunki utrzymania świadczenia gwarancyjnego
Podstawą wnoszenia roszczeń z tytułu gwarancji jest:
- Prawidłowo i kompletnie wypełniona karta gwarancyjna urządzenia.
- Przeprowadzenie płatnych przeglądów gwarancyjnych przez Sprzedawcę lub podmiot rekomendowany przez Sprzedawcę min. co 6 miesięcy w czasie trwania 24-miesięcznej gwarancji od dnia podpisania protokołu odbioru montażu urządzeń.
- Przeglądy techniczne wykonywane zgodnie z wymaganiami przepisów Rozporządzenia MSWiA z 07.06.2010r dotyczących ochrony przeciwpożarowej budynków
po okresie gwarancji nie powodują wydłużenia okresu gwarancji, o ile w tym zakresie strony nie zawrą odrębnej umowy o przedłużeniu gwarancji.
&3 Warunki przedłużenia świadczenia gwarancyjnego
- Przedłużenie gwarancji może nastąpić na wniosek Kupującego/Użytkownika. Warunki przedłużenia zostaną określone w odrębnej umowie serwisowej.
- W przypadku dokonania wymiany podzespołu na nowy, termin gwarancji tej części biegnie na nowo, od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad.
&4 Utrata świadczenia gwarancyjnego
Firma Global System Sp. z o.o. jest zwolniona z świadczenia gwarancyjnego i wszelkich zobowiązań w przypadku:
- Uszkodzeń mechanicznych wynikających z niewłaściwej eksploatacji.
- Normalnego zużycia eksploatacyjnego towaru.
- Braku zalecanych przeglądów.
- Użytkowanie produktu niezgodnie z instrukcją obsługi i bezpieczeństwa.
- Uszkodzenia wynikającego z przepięć i spadków napięć w sieci energetycznej.
- Uszkodzeń wynikających z późniejszego uruchomienia urządzeń na zasilaniu stałym przez osoby trzecie, gdzie montaż odbył się na prądzie tymczasowym.
- Niewłaściwej instalacji elektrycznej i rodzaju zasilania.
- Wypięcia lub wprowadzenia zmian do licznika cykli w bramie z deklarowaną klasą samozamykalności wyższą niż C0.
- Dokonania przez użytkownika napraw, modyfikacji towaru, zmian konstrukcyjnych we własnym zakresie.
- Zastosowania części zamiennych innych części niż oryginalne, bez pisemnej zgody Global System Sp. z o.o.
- Wykonania montażu, serwisu oraz uruchomienia produktów przez osoby nieposiadające aktualnego certyfikatu autoryzacji montażu i autoryzacji serwisu wydanego przez Global System Sp. z o.o.
- Działania czynników zewnętrznych takich jak: korozja i odbarwienia (praca w agresywnym środowisku chemicznym), anormalne warunki pogodowe, klęski żywiołowe oraz inne zdarzenia losowe powstałe nie z winy Global System Sp. z o.o.
- Brakiem należytej konserwacji i eksploatacji towaru.
- Transportu i magazynowania towaru niezgodnie z DTR produktu.
&5 Inne
- Gwarancja na powłoki lakiernicze wynosi 12 miesięcy,
- Wystąpienie na elementach ocynkowanych tzw. „białej korozji” nie stanowi podstawy do zgłoszenia,
- Wyroby eksploatowane w środowisku silnie agresywnym (np. bliżej niż 500 m od linii brzegowej morza i in.) są wyłączone z gwarancji antykorozyjnej.
- Powierzchowne przebarwienia na płaszczu oraz wystające nitki z materiału nie wpływają na właściwości, nie są wadą a wynikają z procesu produkcji materiału. Nie zmniejszają właściwości użytkowych produktu oraz nie są podstawą do zgłoszenia.
- Powierzchowne przebarwienia na płaszczu nie są wadą a wynikają z procesu produkcji materiału. Nie zmniejszają właściwości użytkowych produktu oraz nie są podstawą do zgłoszenia.
- Za szkody będące następstwem użytkowania wadliwego lub uszkodzonego wyrobu Global System nie ponosi odpowiedzialności.
- „Dni robocze” rozumie się dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy i świąt.
- W przypadku nieuzasadnionego zgłoszenia Klient/Użytkownik ponosi zryczałtowane koszty dojazdu ekipy serwisowej w wysokości 700 zł netto plus 220 zł netto r-g za jednego serwisanta.
- Zgłoszenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgodny na obciążenie w/w Podmiotu kosztami zdefiniowanymi w pkt. 8..
- Z tytułu gwarancji Klientowi/Użytkownikowi ani osobom trzecim nie przysługują wobec Global System Sp. z o.o. żadne roszczenia o odszkodowanie powstałe wskutek awarii produktów sprzedanych i zainstalowanych przez Global System Sp. z o.o. Zobowiązaniem Global System Sp. z o.o. jest jedynie dostarczenie części zamiennych lub naprawa produktu.
- O zasadności zgłoszenia i sposób przeprowadzonych napraw decyduje Global System Sp. z o.o.
- Gwarant nie jest zobowiązany do modernizowania lub modyfikowania istniejących produktów po wejściu na rynek ich nowszych wersji.
- Jeżeli reklamowany produkt będzie wymagał przeprowadzenia ekspertyzy, po której zostanie stwierdzone, iż jest on sprawny lub uszkodzenie nie było objęte gwarancją Global System Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do obciążenia Klienta/Użytkownika kosztem w/w ekspertyzy.
- Wymienione wadliwe podzespoły z tytułu gwarancji przechodzą na własność Global System.
- W związku z udzieleniem gwarancji strony postanawiają wyłączyć odpowiedzialność Global System Sp. z o.o. z tytułu rękojmi, z wyjątkiem sytuacji, gdy kupującym jest konsument lub podmiot traktowany przez prawo jak konsument.
- W sprawach nieuregulowanych zastosowanie będą mieć przepisy Kodeksu Cywilnego.
1 nie dotyczy blachy ocynkowanej
2 nie dotyczy powłoki lakierniczej i ocynku