wczytywanie

WARUNKI GWARANCJI GLOBAL SYSTEM

&1 Ogólne warunki gwarancji

  1. Global System Sp. z o.o. udziela 24 miesięcznej gwarancji na wszystkie urządzenia1,
  2. Gwarancja dotyczy produktów Global System Sp. z o.o. - zakupionych i zainstalowanych na terenie Polski,
  3. Gwarancja obejmuję dostawę, sprzedaż (w przypadku zakupu z usługą montażu) i montaż produktów i obowiązuje od momentu podpisania protokołu odbioru technicznego, lub dokumentu WZ potwierdzającego wydanie towaru do Klienta, jednak nie dłużej niż 26 miesięcy od daty wystawienia faktury.
  4. Gwarancja upoważnia do bezpłatnego usunięcia usterek, które wystąpią w okresie gwarancji, a które spowodowane są wadami konstrukcyjnymi, produkcyjnymi lub montażowymi. Termin wykonania działań serwisowych wynosi 21 dni roboczych licząc od dnia przyjęcia zgłoszenia.
  5. Zgłoszenie powinno zostać złożone niezwłocznie (nie później niż 3 dni) po stwierdzeniu wady, pod rygorem utraty uprawnień wynikających z gwarancji. Przy sprzedaży między przedsiębiorcami kupujący traci uprawnienia z tytułu gwarancji, jeżeli nie sprawdził rzeczy w chwili dostawy, przed zamontowaniem wyrobu i nie zgłosił wady niezwłocznie. Użytkowanie wadliwego produktu jest zabronione.
  6. Zgłoszenia przyjmowane są pod rygorem nieważności wyłącznie poprzez formularz zgłoszeniowy na stronie https://www.globalsystem.com.pl/zgloszenie rozpatrywane będą w dni robocze w godzinach 7:00 – 15.00.
  7. Możliwe jest wydłużenie gwarancji do 60 miesięcy pod warunkiem podpisania i wykonywania w pełni umowy serwisowej2.
  8. W czasie trwania napraw gwarancyjnych Kupujący/Użytkownik zobowiązany jest do:
    a) udostępniania w razie konieczności energii elektrycznej niezbędnej do prowadzenia robót;
    b) udostępnienia frontu robót, a także urządzeń tj. zwyżki/rusztowania/podnośnika umożliwiających bezpieczne i zgodne z przepisami prawa prowadzenie prac powyżej 3 m od posadzki
  9. Gwarancja nie obejmuje części eksploatacyjnych i podlegających normalnemu zużyciu: m.in. akumulatory, uszczelki, linki, elementów jezdnych, łożyska.
  10. Global System Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do wstrzymania napraw gwarancyjnych w przypadku, gdy Klient/Użytkownik zalega z płatnościami z jakiegokolwiek tytułu powyżej 5 dni od daty terminu zapłaty faktury.

&2 Warunki utrzymania świadczenia gwarancyjnego

Podstawą wnoszenia roszczeń z tytułu gwarancji jest:

  1. Prawidłowo i kompletnie wypełniona karta gwarancyjna urządzenia.
  2. Przeprowadzenie płatnych przeglądów gwarancyjnych przez Sprzedawcę lub podmiot rekomendowany przez Sprzedawcę min. co 6 miesięcy w czasie trwania 24-miesięcznej gwarancji od dnia podpisania protokołu odbioru montażu urządzeń.
  3. Przeglądy techniczne wykonywane zgodnie z wymaganiami przepisów Rozporządzenia MSWiA z 07.06.2010r dotyczących ochrony przeciwpożarowej budynków
    po okresie gwarancji nie powodują wydłużenia okresu gwarancji, o ile w tym zakresie strony nie zawrą odrębnej umowy o przedłużeniu gwarancji.

&3 Warunki przedłużenia świadczenia gwarancyjnego

  1. Przedłużenie gwarancji może nastąpić na wniosek Kupującego/Użytkownika. Warunki przedłużenia zostaną określone w odrębnej umowie serwisowej.
  2. W przypadku dokonania wymiany podzespołu na nowy, termin gwarancji tej części biegnie na nowo, od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad.

&4 Utrata świadczenia gwarancyjnego

Firma Global System Sp. z o.o. jest zwolniona z świadczenia gwarancyjnego i wszelkich zobowiązań w przypadku:

  1. Uszkodzeń mechanicznych wynikających z niewłaściwej eksploatacji.
  2. Normalnego zużycia eksploatacyjnego towaru.
  3. Braku zalecanych przeglądów.
  4. Użytkowanie produktu niezgodnie z instrukcją obsługi i bezpieczeństwa.
  5. Uszkodzenia wynikającego z przepięć i spadków napięć w sieci energetycznej.
  6. Uszkodzeń wynikających z późniejszego uruchomienia urządzeń na zasilaniu stałym przez osoby trzecie, gdzie montaż odbył się na prądzie tymczasowym.
  7. Niewłaściwej instalacji elektrycznej i rodzaju zasilania.
  8. Wypięcia lub wprowadzenia zmian do licznika cykli w bramie z deklarowaną klasą samozamykalności wyższą niż C0.
  9. Dokonania przez użytkownika napraw, modyfikacji towaru, zmian konstrukcyjnych we własnym zakresie.
  10. Zastosowania części zamiennych innych części niż oryginalne, bez pisemnej zgody Global System Sp. z o.o.
  11. Wykonania montażu, serwisu oraz uruchomienia produktów przez osoby nieposiadające aktualnego certyfikatu autoryzacji montażu i autoryzacji serwisu wydanego przez Global System Sp. z o.o.
  12. Działania czynników zewnętrznych takich jak: korozja i odbarwienia (praca w agresywnym środowisku chemicznym), anormalne warunki pogodowe, klęski żywiołowe oraz inne zdarzenia losowe powstałe nie z winy Global System Sp. z o.o.
  13. Brakiem należytej konserwacji i eksploatacji towaru.
  14. Transportu i magazynowania towaru niezgodnie z DTR produktu.

&5 Inne

  1. Gwarancja na powłoki lakiernicze wynosi 12 miesięcy,
  2. Wystąpienie na elementach ocynkowanych tzw. „białej korozji” nie stanowi podstawy do zgłoszenia,
  3. Wyroby eksploatowane w środowisku silnie agresywnym (np. bliżej niż 500 m od linii brzegowej morza i in.) są wyłączone z gwarancji antykorozyjnej.
  4. Powierzchowne przebarwienia na płaszczu oraz wystające nitki z materiału nie wpływają na właściwości, nie są wadą a wynikają z procesu produkcji materiału. Nie zmniejszają właściwości użytkowych produktu oraz nie są podstawą do zgłoszenia.
  5. Powierzchowne przebarwienia na płaszczu nie są wadą a wynikają z procesu produkcji materiału. Nie zmniejszają właściwości użytkowych produktu oraz nie są podstawą do zgłoszenia.
  6. Za szkody będące następstwem użytkowania wadliwego lub uszkodzonego wyrobu Global System nie ponosi odpowiedzialności.
  7. „Dni robocze” rozumie się dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy i świąt.
  8. W przypadku nieuzasadnionego zgłoszenia Klient/Użytkownik ponosi zryczałtowane koszty dojazdu ekipy serwisowej w wysokości 700 zł netto plus 220 zł netto r-g za jednego serwisanta.
  9. Zgłoszenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgodny na obciążenie w/w Podmiotu kosztami zdefiniowanymi w pkt. 8..
  10. Z tytułu gwarancji Klientowi/Użytkownikowi ani osobom trzecim nie przysługują wobec Global System Sp. z o.o. żadne roszczenia o odszkodowanie powstałe wskutek awarii produktów sprzedanych i zainstalowanych przez Global System Sp. z o.o. Zobowiązaniem Global System Sp. z o.o. jest jedynie dostarczenie części zamiennych lub naprawa produktu.
  11. O zasadności zgłoszenia i sposób przeprowadzonych napraw decyduje Global System Sp. z o.o.
  12. Gwarant nie jest zobowiązany do modernizowania lub modyfikowania istniejących produktów po wejściu na rynek ich nowszych wersji.
  13. Jeżeli reklamowany produkt będzie wymagał przeprowadzenia ekspertyzy, po której zostanie stwierdzone, iż jest on sprawny lub uszkodzenie nie było objęte gwarancją Global System Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do obciążenia Klienta/Użytkownika kosztem w/w ekspertyzy.
  14. Wymienione wadliwe podzespoły z tytułu gwarancji przechodzą na własność Global System.
  15. W związku z udzieleniem gwarancji strony postanawiają wyłączyć odpowiedzialność Global System Sp. z o.o. z tytułu rękojmi, z wyjątkiem sytuacji, gdy kupującym jest konsument lub podmiot traktowany przez prawo jak konsument.
  16. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie będą mieć przepisy Kodeksu Cywilnego.

1 nie dotyczy blachy ocynkowanej
2 nie dotyczy powłoki lakierniczej i ocynku

Pomoc techniczna dla architektów

Bartosz Krawczyk
tel: 735 997 846

od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7:00 do 17:00

Masz pytania? Zadzwoń - chętnie pomogę